25 veljače 2010

ki će čitat neka čita, a ki neće, ne mora.


hmmm..... ne znam od koga kraja bi počela.
Nema veze, pisat ću kako mi bude padalo na pamet.
''Ki će čitat neka čita, ki neće ne mora''

Novosti u gradu Pagu.
Danas je lijep i sunčan dan, toplinaaaaaa mmmmmmmm. Puna riva ljudi, izašli ko gušteri, mukte se grijat na toplom suncu.

25.02. - još je ostalo dva, tri dana za predat poreznu prijavu za prošlu godinu.
Ni ove godine kao ni lani, ne pamtim koliko sam ih napravila. Pojedinci se za uslugu žele odužit pa donesu, a što drugo, čokolade i bombonijere!

Cijelo jutro tu napast, taj otrov, trpam u sebe. Već osjećam pritisak masnog prišta koji oće izač, a gdje drugdje nego nasred brade. Za kaznu!

Za razonodu i odmor, prozujim po Fejsu, otvorim portal Radio PAGA, BNB-a, HNB-a, Presseravanja, Glorije, Monitora i ostalih informativnih portala.

Na Radiju vijesti o radovima po gradu, sazivanje skupova, izbori, kanal.. kanal... kanal...

Na BNB-u osvrt našeg Jure na aktualna zbivanja u gradu, s meni smiješnim naslovom, ali s očitim naglaskom kao prigovor na presseravanje, a uzrokovano na temu: temu kanal, kanal kanal.....

Na HNB-u kažu da je srednji tečaj eura danas 7,28 (lani u ovo doba bio je 7,48 a godinu prije 7,28)

Na presseravanju tradicija u skladu s imenom, s pojedinim časnim izuzecima, konstruktivnim zapažanjem i kritikom na temu kanal, kanal, kanal.....

Što je uopće čudno da ljudi komentiraju na tu temu.
Kanal.
A evo baš na radiju čujem da se kanal zove: kanal ''Košljun''
Ne Košljun-Pag, niti Pag-Košljun, nego samo jednostavno KOŠLJUN.
Reko bi kolega: bez sufiksa.....

Pitaju me ljudi kakvo je moje mišljenje o kanalu.
Ne znam koliko im je uopće stalo do toga što ja mislim, ali to nije niti važno.
Važno je da ja mislim.
O tome kako se kanal radi, što je sve i tko je sve potreban da se takav projekt napravi, stavi u funkciju i održava, meni je slabo poznato.
Za tako skupocjen projekt, vjerojatno postoji i vrlo dobar razlog, a razlog može biti jedino neka velika korist, jer investitor nije država nego privatna osoba.
Država, iako, naravno, i sama traži korist od svakog projekta, nije nužno da je materijalne naravi.
Međutim, pojedinac kao investitor sigurno ne zastupa ideju ''napretka grada'' već u projektu vidi materijalnu korist. Jer da nije tako, onda ne bi bilo normalno.

Pa ja onda dalje ovako sama sa sobom razmišljam:
U Pagu, od kad je sol prestala biti naše bijelo zlato, mi jednostavno svaštarimo. Nikako da se odlučimo što želimo biti. Industrija? Turizam? Ako je industrija, zakasnili smo. Ono što smo imali bespovratno smo uništili. A i nije baš neka ideja…
Turizam?
Ok, a koji oblik turizma?
Ovaj kakav sad imamo: ''Živilo sunce i more, što će nama više!'' - više ne prolazi.
Turisti su postali zahtjevni. Traže ugođaj, zabavu, sadržaje.... Osim ugođaja starog grada, mi im drugo ne možemo pružiti.
Mogli bi, naravno; ali zašto da uz svoj apartman ili sobu na Bašaci ja reklamiram Zrće koje čak nije u mojoj općini?
Zamislite, ČAK 20 minuta se morate voziti autom do tamo. To je predaleko.... Mi vam nudimo u našem gradu..... ŠTO? - pita se turist.
Plažu Prosiku i potleušicu na njoj? (stvarno sam zaostala, jer tek sam jučer doznala da se to stručno kaže ''čiča Tomina koliba'')
Evo kaže mi gradonačelnik da će se očistiti naša Lokunja i postaviti nekakvi pontoni, tuševi, što ti ja znam, i pripremiti Lokunju da bi se ovo ljeto tamo turisti mazali.
Ali nije službeno rekao što je to Lokunja!
Lokunja
Lokunja je lječilište koje čeka da ga se i službeno tako nazove i da onda postane osnovna stavka u onome što se danas naziva Zdravstveni turizam.
Bazu imamo, poziciju, teren imamo, kadrove smo imali, malo su ostarili, ali eto struke koju mogu birati naši mladi pažani, eto im radna mjesta……
I sve to može bit sa samo jednom jedinom odlukom grada Paga.
Ali ne.
Tu počinju moja premišljanja (reko bi naš bivši, Sanader)
Eto nama ideje kanala.
Rekla su neka suha usta da je to stoljetna želja svih pažana…
Želja za konačnim ostvarenjem višestoljetnog sna Pažana o izlasku na otvoreno more
otvoreno more
I tko će, što će… Eto nam investitora!
Bogata firma, svjetske kvalitete, jedna od vodećih u svijetu u takvoj branši, s preporukama najbogatijih svjetskih maharađa i onih zamotanih u lancune iz Dubaija - tvrtka MOREUZ.
Vlasnik, tvrtke samozatajni Doder.
Toliko je zatajan da google nikako, uz moju najveću volju, baš nikako nije mogao naći niti jedan jedini članak o njegovom radu.
Ali je zato našao milijun i jedan članak u kojima se nabrajaju kazne, krivične prijave, malverzacije, prevare, sud, naručena ubojstva….
Ma….to google sigurno laže!
Ma di bi naša gradska vlast, oni koji su mi se na izborima kleli da rade za dobrobit mene i moga grada, ma di bi oni s takvim čovjekom sklapali takav posal!?
Ja to stvarno ne mogu vjerovati.
Kaže barba Škofun da je Projekt važan i o tome treba govoriti, što nam to donosi, a nije važno tko iza toga stoji i tko je investitor.
press
Pa sad da iskoristim stil jednog lika sa presseravanja:
….. barba Ivo…. Jeste vi kad vidili Ratka Mladića? Niste? Ali ste čuli da je ubija? Jeste?
A bite ga vi uzeli u svoj apartman?

Ja ne bi.
Pa tako neću ni toga Dodera.
Slušamo na radiju, čitamo u novinama da naše renomirane firme: Konstruktori i IGH dogovaraju posao stoljeća u Crnoj Gori za koji trebaju bankovnu garanciju (valjda da bi potvrdili da su u mogućnosti dobiveni posao kvalitetno i završiti)….
A prema svemu što mi je google nabrojao, nekako sumnjam da je ova osoba kadra dobiti bankovnu garanciju.
Banke prate naše minuse na tekućem računu, guraju nas na nekakve ''crne liste''….. mislim, ono…. Razumijete me? Nadam se.

Da ste mi ponudili državu kao investitora i izvođača, ili recimo onoga koji je izgradio Burj Dubai, ja bi onda razmislila o tome kanalu.
Ovako, na prvu odbijam i samu pomisao na njega.

Promišljanja idu dalje.
Kad bi (a od srca i dna duše se nadam da neće) taj kanal ipak postao živa istina, recite vi meni, što bi bilo sa paškom valom. Mojom valom.
Znate, znam da je to grijeh, ali ja ipak sumnjam u studije koje rade naši državni aparati. Nekako sumnjam da su stvarne i iskrene. Čujem da se često pogoduje naručiteljima.
Ne kažem da je to uvijek…ali ime Doder, google i investicija tjeraju me da tako razmišljam.

Ne mogu, a da ne spomenem one druge, osjetilne razloge.
Moja vala, moje more, pješčane plaže, bonaca i bura, tišina…….. Srce, oko i duša.
Sve ode u zaborav sa prvim prolaskom broda.
Nautički turizam? Malo morgen. Taj kanal je predviđen za plovila duljine 70 m, širine 10 m.
U mojoj vali to izgleda kao Berge Vanga!

Nikako ne odobravam šutnju ljudi u vodstvu grada. Namjerno neću reći ''stranke'' jer tamo su sve moji pažani.
Utihnuli su, daju neku sliku (prividnu) sloge i prijateljstva, a iznad naših glava, nadvio se debeli masni oblak sumnji i predbacivanja.
Oči su uprte u nekolicinu koji mi svojom političkom prošlošću nikako ne ulijevaju povjerenje.
Čak dapače, svojim ponašanjem otkrivaju da su ranjivi upravo na ovoj temi. Kanal.

Mislim da sam onima koji su me pitali za mišljenje, dala jasan i konkretan odgovor. To su razlozi mojoj sumnji i neslaganju.

Toliko o tome, što se tiče kanala.

Vezano uz istu temu, ali traži moj odvojeni osvrt, pojavljivanje je novog načina obračuna sa gradskim vlastima i paškim novinarima.
Na stranici presseravanja u jednom je momentu osvanuo sljedeći tekst. (prenosim u cijelosti, da ne bi bilo zabune)
presseravanje
Meta ljudi koji se bave ovom stranicom postat ćete ili ste već postali, onoga trena kad funkciju koju obnašate i za koju vas mi plaćamo počnete koristiti nauštrb Paga i isključivo za svoj džep. U to vam spada, kopanje kanala od strane "ozbiljne" firme kojoj je početni kapital koliko ono? I kakve su brojke te firme do sada? Spada vam mahanje novinarskim zvanjem svima pred nosom, a u isto vrijeme obnašate funkciju ravnateljice Centra za kulturu. Spada vam i to kad uskraćujete komentare na svojim stranicama od straha da ne izletite iz prostora ili da vam Grad ne uskrati financiranje. VI STE GOSPODO NOVINARI SRAMOTA ZA SVOJU STRUKU!!! Isto tako nije li sukob interesa kad netko piše za neke novine i dobiva istovremeno plaću od Grada? Kad za tu istu plaću umjesto da sjedi u uredu sjedi na tiskovnoj konferenciji i za članak s te konferencije dobije još i plaću iz novina? Logika govori da je ta osoba podložna pisati upravo ono što joj vlast nalaže. Nije li sukob interesa i kad netko tko je u većinskom vlasništvu Grada objavljuje samo ono što Grad želi čuti? U najmanju ruku, nije moralno. Sve vas žulja što ne znate tko ovo piše i što nas ne možete ucjenjivati, kazniti ili što ne možete filtrirati napisanu riječ. A makar vi gospodo novinari, trebali biste znati što je to sloboda medija. I na kraju dokažite da ste istinski novinari, počnite istraživati a ne pisati samo ono što vam grad servira. Ako je 300 000 kuna naših novaca bačenih u vjetar, za nekakve papirusine, nekakvom Berekinu objavite to i tražite da se sazna zašto. ! Ako iza tvrtke "Moreuz" ne stoji Dodder nego netko tko raspolaže novcem i voljan je uložiti u naš boljitak, objavite nam i to. Ako imate imalo hrabrosti, porazgovarajte s ljudima po gradu, pa objavite članak na temu da je dio građana nezadovoljan gradnjom kanala upravo zbog misterioznosti kojom je taj kanal obavijen. To se zove biti novinar, a ne sjediti doma čekajući da vas se pozove da biste nešto objavili . Kad se počnete tako ponašati, ovaj portal će se ugasiti. Dok se to ne dogodi, i dok vam vijesti ne prestanu biti novi barkuni na zgradi suda, a grad je u ovakvim problemima, na vašu veliku žalost mi ćemo postojati. U biti, razmišljamo se i razviti u ozbiljnu stranicu. Volje imamo, vremena isto tako, novce ćemo nabaviti ako bude trebalo i ne možete nam ništa.

„Sloboda medija jedan je od temelja suvremene demokracije i civilizacijski doseg kojem Hrvatska mora težiti, a ne ga se odricati. Odricanje od slobode medija uvodi u kaos i anarhiju, u diktaturu moći, nasilja i krvi, a to Vladi RH posve sigurno ne bi trebao niti smio biti cilj.“
Slažete li se sa citatom gospodo paški novinari? Vi ste ga objavili i potpisali.
http://www.ezadar.hr/clanak/paski-novinari-uputili-pismo-podrske-svojim-napadnutim-kolegama

PPS tim

Nemam što dodati jer sve je rečeno.
A onda je nekome ''puknuo film''. Nekome tko je na neobičan način postao ''šaptač užem krugu gradske vlasti'' i koji sebi daje za pravo obmanjivati one kojima se obraća i koristi ih za svoje vlastite privatne obračune.

Pa stoga poručujem: gradonačelniku, dogradonačelniku, svima oko njih i ovome koji će sebe pronaći u skoro svakom ispljunutom komentaru na ijednom paškom portalu:

Vaši privatni životi mene se apsolutno ne tiču.
Imate li ljubavnicu, ljubavnika, auto, kuću, motor, bager, dizalicu, firmu, obrt, kućnog ljubimca…. Sve je to samo vaša stvar.
I dok god se to, ne počne sukobljavati sa vašim poslanjem, a to je RAD ZA DOBROBIT GRADA U KOJEM I JA ŽIVIM, ja vam se u to ne diram.
Ne raspravljam o vašem privatnom životu i njime se ne zamaram.
Vi nemate razloga mene sumnjičiti za ono što vam ''šaptač'' ugurava u uho.
Nemate razloga od mene odvraćati pogled, niti me poprijeko gledati na ulici.
Nemate razlog niti pravo uznemirivati moju obitelj, ni moje prijatelje, niti na bilo kakav način vršiti na njih pritiske i ucjene.
Ja stojim iza svojih riječi i što god vas zanima možete me otvoreno pitati. Vi osobno.
Posrednike ne priznajem niti ću se igrati gluhog telefona.

Usput, donosim nekoliko redova Kodeksa časti hrvatskih novinara:

Rad novinara podložan je kritici javnosti.
Novinar i uredništva obvezni su da se pažljivo odnose prema svim prijedlozima, preporukama, primjedbama i kritikama koje im se upućuju i o tome su dužni povremeno obavještavati javnost.

Novinar se ne smije baviti poslovima koji ugrožavaju njegovu samostalnost prosuđivanja i smanjuju objektivnost u objavljivanju istinitih činjenica i narušavaju njegov novinarski dignitet. Novinar ne smije objavljivati informacije radi stjecanja osobne materijalne koristi (mito, korupcija i slično). Novinar ne smije biti autor plaćenih reklamnih i drugih propagandnih napisa.


Pozdravljam.


Rosana Fabijanić

4 komentara:

Anonimno kaže...

neš ti tebe..ca si se uzvrpoljila..kad te budu novinari zvat i pritit ti onda nam se javi :)))


mala ja

. kaže...

oćem. I snagama reda i ustroja, dakako :)

Alan kaže...

Svaka cast - sve si rekla i svaka rijec stoji.

Unknown kaže...

BRAVO! Jeeeeeee! Živija govornik!